blog Recenzencki

Bez książek człowiek byłby bezludny…

Riddick, David Twohy

7563947.6

Riddick (2013)
gatunek: Akcja, Sci-Fi
produkcja: USA, Wielka Brytania
ocena: 7,5/10

„To co zabijesz, jest twoje*.”

Zanim zacznę mówić o samym filmie, muszę Wam powiedzieć, że reżyser w „Riddicku” dyskryminuje kobiety. Nie mam nic przeciwko latającym piersiom na pół ekranu, czy też samym nagim kobietom… Ale na Boga, dla równowagi pokażcie też nagiego faceta!

2222

Przyznaję, nie wiedziałam, że „Riddick” to kontynuacja. Ale mimo to produkcja jest tak dobrze zrobiona, że nieznajomość wcześniejszych części, w ogóle nie przeszkadza w odbiorze filmu. Sama fabuła jest dość prosta: Riddick trafia na planetę, którą zamieszkują różne bagienne stwory. Nie ma co liczyć na pomoc sąsiadów, bo takich brak. Dlatego też Riddick musi się przystosować i przetrwać.
Zdania o samym filmie są różne.  Mówi się nawet, że to jest najsłabsza część. Czy jest? Nie wiem. Do filmu rzadko się nastawiam. Bo jak wiecie oczekiwania zawsze są gorsze niż rzeczywistość. Powiem Wam jedynie tyle, że ilekroć zdarzało mi się być na premierze… To aż takiej widowni, jak na tej produkcji, nie widziałam.

aaa

Riddick to typ twardziela z zasadami. Jeśli powie Ci, że zginiesz w ciągu 10 sekund, możesz być pewien, że słowa dotrzyma.
Wizualna strona filmu jest rewelacyjna. Mimo – jak się doczytałam – niskobudżetowego nakładu, produkcja wywarła na mnie ogromne wrażenie. Ale przypominam, jestem kobietą, mogę się nie znać.  Sama opowieść o próbie przetrwania na planecie, gdzie ilość słów wypowiedzianych w pierwszych minutach filmu, można zliczyć na palcach jednej ręki, jest wciągająca. Sam Riddick stał się dla mnie symbolem męskości. Nie licząc zakończenia… Acz to już sami zobaczycie.

423870.1

Nie ma co tu się dużo rozwodzić na temat tego filmu. Produkcja jest manifestacją siły, męskości, bohaterstwa. Jak również przetrwania, samotności i wyobcowania. Przez cały film ani razu nie miała ochoty wyjść z kina. I uważam, że film warto obejrzeć (nawet jeśli nie widziało się poprzednich części).

* Riddick, David Twohy

_______________________

Katarzyna Sternalska blogerka
~ eyesOFsoul ©

4 comments on “Riddick, David Twohy

  1. MuadiM
    14 stycznia 2014

    Cyt. „Ale mimo to produkcja jest tak dobrze zrobiona, że nieznajomość wcześniejszych części, w ogóle nie przeszkadza w odbiorze filmu. Sama fabuła jest dość prosta…” –

    – I w tej prostocie i skupieniu się na tym leży siła tego filmu.

    • Recenzencki
      14 stycznia 2014

      Tak, tak, zgadzam się. Ogólnie jestem na plus zaskoczona Riddickiem. Naprawdę dobra produkcja.

      Dzięki za komentarz! Pozdrawiam!

  2. niezatrudniona
    30 grudnia 2013

    Muszę się przyznać, że dopiero kilka dni temu udało mi się ogarnąć 3 części Riddicka :) 1 część – rewelka, a kolejne całkiem przyzwoite kino hmm sf-akcji? :)

    • Recenzencki
      31 grudnia 2013

      Tak jak pisałam, oglądałam najpierw część 3 a potem wcześniejsze… i z tej perspektywy część 3 była dla mnie wow.

      Ale wszystkie części jak najbardziej polecam ;)

Skomentuj

Information

This entry was posted on 16 września 2013 by in Filmy.