blog Recenzencki

Bez książek człowiek byłby bezludny…

Coaching przy kuchennym stole, Lilianna Kupaj

180910-352x500

Coaching przy kuchennym stole
kategoria: poradniki
liczba stron: 256
cena: 42,00 zł
wydawnictwo: Złote Myśli
ocena: bez

„Gdy odczuwamy brak samych siebie, wszystkiego nam brak.”
~ Johann Wolfgang Goethe

MOJE JA

DSCF0319

Są książki, do których trudno jest napisać recenzje. Bo właściwie to od tych pozycji oczekujemy określonego „zachowania”. Czegoś, co pomoże nam w życiu. Czegoś, co będzie poradnikiem. Jak skomentować poradnik, kiedy jest się tylko dziennikarzem, który nie pracuje w swojej branży i wciąż szuka pomysłu na siebie? To nie lada wyczyn. I przed takim wyczynem postawił mnie zespół woman-news.pl, przesyłając w nagrodę książkę Lilianny Kupaj „Coaching przy kuchennym stole”.

DSCF0323
W niektórych tematach jestem istnym troglodytą, więc samo słowo „coaching” sprawiło, że poczułam się trochę nieswojo. Ale nie ma się czego bać. Coaching to przede wszystkim proces lub trening, w który pomaga nam w przyśpieszeniu tempa rozwoju, a także w uzyskaniu lepszych efektów w działaniu. W tym konkretnym przypadku, książka ma nam na celu poprawić relacje z najbliższymi. Wiadomo, w życiu jest wiele sytuacji, które sprawia, że w domu zamiast odzyskiwać spokój, budujemy złą atmosferę. Nierzadko wyładujemy się na najbliższych. Nie potrafimy się dogadać. W ostateczności nawet obiad jemy osobno…
„Coaching przy kuchennym stole” to stymulator i podręcznik ćwiczeń. Jest bogaty w wykresy i obrazy, dzięki czemu nie ma się wrażenia, że autorka wykłada nam suchą teorię.

DSCF0325
Nie powiem Wam w jakim stopniu mi „ten kurs” pomógł. Ponieważ jest to jedna z tych książek, których nie czyta się po to, by zobaczyć, jakie będzie zakończenie. Ale po to, by pomóc samej sobie. Uważam też, że to nie jest książka na jeden raz. Nie chodzi przecież o to, by przerobić wszystkie ćwiczenia i uznać, że jesteśmy lepsi. Bo tak nie będzie. Chodzi o to, by zacząć siebie sprawdzać. Zacząć nad sobą pracować. Chcieć coś zmienić. Jeśli nie chce się siebie ulepszyć, nie ma sensu sięgać po jakiekolwiek poradniki…
Na coachingu się nie znam. I nie podejmę się oceniania tej książki pod względem merytorycznym. Dla mnie to obce zagadnienia. Mimo, że kilka ćwiczeń znałam jeszcze ze szkoły średniej, kiedy uczyłam się przedsiębiorczości. Nie umiem powiedzieć, czy coś się we mnie zmieniło. Myślę, że to kwestia czasu… I tego, czy będę do lektury powracać. Natomiast myślę, że jest to ciekawe studium. Niebanalne. I pozwala odkryć siebie na nowo.

PS I to taka ja:

DSCF0329

 

_______________________
Katarzyna Sternalska
~ eyesOFsoul ©

blogerka

Skomentuj

Information

This entry was posted on 26 października 2013 by in Książki.