blog Recenzencki

Bez książek człowiek byłby bezludny…

Odrobina nieba, Nicole Kassell

7428213.6

Odrobina nieba (2011)
gatunek: Dramat, Komedia, Romans
produkcja: USA
ocena: 7/10

„Out of the dark i find my way i’m gonna light the brightest light…”[1]

ŻYCIE

Albert Einstein powiedział kiedyś: „Dla człowieka uginającego się pod ciężarem lat śmierć jest wybawieniem. Szczególnie teraz, gdy sam się zestarzałem, zacząłem traktować śmierć jako zaległy dług, który wreszcie przyjdzie spłacić. Jednak instynktownie staramy się za wszelka cenę opóźnić ów moment ostatecznego rozliczenia. Jest to gra, w która wciąga nas Przyroda.” Taką grę zaczyna prowadzić Marley. Piękna, młoda, zdolna… Wszędzie jej pełno. Aż pewnego dnia dostaje wyrok.
Śmierć dla nikogo nie jest łatwa. I o śmierci jest nam wciąż trudno mówić. Wynika to, przynajmniej w moim wypadku, ze strachu. Tu, na ziemi, człowiek zna system. A jaki system jest po śmierci? Czy czeka nas raj? I czy, jako taki, w ogóle istnieje?

268034.1

Film, pomimo tematyki, jest pełen optymizmu. Zwraca uwagę na wiele aspektów, które w życiowym pędzie… z dnia na dzień stają nam się obce. Mam wrażenie, że to taka surowa lekcja dla tych, którzy zawsze mają czas na pójście do lekarza. Na zrobienie kontrolnych badań. Bo przecież to tak tylko troszkę boli…
„Odrobina nieba” jest przestrogą, by zwolnić. Człowiek czasem potrzebuje dystansu. W filmie jest go wiele. I nadziwić się nie mogę, że pomimo tematyki, udało się stworzyć dobrą produkcję. Zabawną, wzruszającą… Taką w sam raz na weekendowe popołudnie.  Bez kiczu i pompatyczności.

_______________________

[1] z utworu Uncollected – The Brightest Light
_______________________

Katarzyna Sternalska
~ eyesOFsoul ©blogerka

11 comments on “Odrobina nieba, Nicole Kassell

  1. Nastjabooks
    18 marca 2017

    Jeden z moich ulubionych filmów <3

  2. Ana
    27 listopada 2016

    Istnieje książka?

    • Recenzencki
      28 listopada 2016

      Raczej nie. Bo to nie był film na podstawie książki. Przynajmniej ja nie doszukałam się takiej informacji.

  3. Gaba
    17 Maj 2015

    Uwielbiam ten film. Bardzo płaczliwy, trzeba mieć dużo chusteczek, ale to jedna z lepszych roli Kate Hudson.

  4. missfeather
    26 listopada 2013

    No to mam już plan na wieczór :)

  5. miqaisonfire
    26 listopada 2013

    Nie widziałam tego filmu, ale lubię od czasu do czasu obejrzeć taką komedię/dramat :)

    • Recenzencki
      26 listopada 2013

      Ja ostatnio mam jakąś blokadę na pisanie recenzji o filmach. Wszystko wydaje mi się takie „nieudolne”. Ale wolę zapisać cokolwiek, by kogoś to cokolwiek zainteresowało… Niż milczeć. :)

      Liczę, że Ci się spodoba, jeśli Cię skusiłam ;)

      • miqaisonfire
        26 listopada 2013

        Z tego, co piszesz to powinno mi się spodobać :) Zwłaszcza, że nie jest takie banalne! Ostatnio widziałam w kinie Kapitana Phillipsa, fajny obraz, ale zbyt zamrykanizowany (gloryfikacja USA) koniec.

      • Recenzencki
        26 listopada 2013

        Ja i eŁ. zastanawialiśmy się ostatnio czy iść na Phillipsa… Ale po obejrzeniu trailera – odpuściłam. Jakoś tak nie przekonał mnie do siebie, mimo tego że oceny ma wysokie.

        Zastanawia mnie natomiast książka… Bo w końcu powinna być lepsza od ekranizacji. :)

Skomentuj

Information

This entry was posted on 26 listopada 2013 by in Filmy and tagged , , , , , , , , , , , .