blog Recenzencki

Bez książek człowiek byłby bezludny…

Kraina Lodu, Jennifer Lee

7579505.6

Kraina Lodu (2013)
Oryginalny tytuł: Frozen
gatunek: Animacja, Familijny, Przygodowy
Dubbing polski: Anna Cieślak, Lidia Sadowa, Grzegorz Kwiecień, Paweł Ciołkosz, Czesław Mozil, Krzysztof Dracz, Miłogost Reczek
produkcja: USA
ocena: 8/10

Dla takich baśni warto iść do kina!

OLAF RZĄDZI

Jeśli święta to „Kraina Lodu”. Animacja stworzona na podstawie baśni Hansa Christiana Andersena „Królowa Śniegu” znów podbiła serca młodych i starszych widzów. Muszę przyznać, że mimo swojego sceptycyzmu, ubawiłam się po pachy. Twórcy animacji wykorzystali stare chwyty, które łapią wszystkich za serce.

2s

Dlaczego warto było wybrać się na to do kina? Z pewnością dla wszelakich efektów 3D, które zbudowały niesamowity zimowy klimat historii.  Trzeba jednak podkreślić, że efekty nie przysłoniły fabuły. A sama fabuła z wolna i w dość śpiewający sposób rozwijała się naprzód.  Dla mnie mistrzem drugiego planu był głos Czesława Mozila. Postać, którą dubbingował kupiła mnie bez reszty i dla niego obejrzałabym ten film raz jeszcze.

3s

Jedyne, co może wkurzać dorosłego widza, który nie lubi musicali, to wiele piosenek, którymi są wtopione w scenariusz. Poza tym to inteligentna bajka, w której wszyscy chcą ocalić przed zamarznięciem mieszkańców i królestwo Arendelle. A co trzeba zrobić, by lód zniknął z serc? Znaleźć prawdziwą miłość… Czy bohaterom uda się rozmrozić śnieżne królestwo? Czy i tym razem miłość zwycięży?

1s

O tym możecie się dowiedzieć tylko oglądając tę bajkę. Ja, z całego serca ją Wam polecam.

_______________________

Katarzyna Sternalska
~ eyesOFsoul ©blogerka

8 comments on “Kraina Lodu, Jennifer Lee

  1. Jakub
    11 lutego 2015

    Bajka, choć pojawiła się na ekranach kin już dawno, u nas często gości w domu na płycie DVD. Piękna animacja, wciągająca zarówno dużych jak i małych, cudowna muzyka. U córki w tym roku na bale karnawałowym kilka dziewczynek było przebranych za Elsę – co tylko podkreśla popularność tej bajki. Pozdrawiam

    • Recenzencki
      23 lutego 2015

      Ja, kiedy mam zły humor, zawsze włączam bajki. Chyba najbardziej poprawiają mi nastrój.

      Czekam na 2 część! :) Bo chyba ma być?

  2. miqaisonfire
    6 stycznia 2014

    W końcu obejrzałam, aczkolwiek tak sobie mi się podobała ta bajka. Oczekiwałam romantycznego zakończeni jednak :D Ale fabuła była ciekawa, inna. Efektów graficznych niestety nie mogłam podziwiać na wielkim ekranie, ale na pewno robiły wrażenie.

    • Recenzencki
      6 stycznia 2014

      Dla mnie za dużo śpiewu… :D Chociaż wykon Czesława… powalił nas na kolana :D

      • miqaisonfire
        6 stycznia 2014

        Och, ja oglądałam po angielsku z napisami, więc inaczej :P

  3. Klaudia
    27 grudnia 2013

    Na świezo jestem i … ja wiem, że piękna historyjka, że ckliwa i takie tam – ale ja tak uwielbiam w bajkach to, ze miłośćprzezwycięża wszystko, nawet zimę.
    I uwielbiam piosenki i musicale od dziecka, więc tutaj mnie kupiono bez reszty i po powrocie do domu wraz córką słuchamy jak oszalałe „Ulepimy dziś bałwana” (obie mamy mokro w oczach za każdym razem) oraz „Mam tę moc”.
    A poza tym te wszystkie skandynawskie imiona, które też uwielbiam …
    Strasznie dużo tego uwielbienia, ale bardzo mi się podobało.
    NAPRAWDĘ to ma coś wspólnego z „Królową śniegu”? CO?

    • Recenzencki
      27 grudnia 2013

      Ten pomysł sam z siostrą, która „lodowaceje” jak Kaj :) Nikt nie mówił, że to „Królowa śniegu” w nowej wersji, tylko, że podstawy ma właśnie do te bajki :)
      Super, że się podobało!

      • Klaudia
        27 grudnia 2013

        Ach, bo już myślałam, ze ktoś zrobił coś bardzo dziwnego z „Królową śniegu”. Chociaż sama historia podoba mi się tutaj bardziej niż w „Królowej…”
        Zima nie musi być zł ;) I postać władająca śniegiem i lodem też nie musi być zła – to dobra wiadomość przed zbliżającą sie zimą ;)

Skomentuj

Information

This entry was posted on 26 grudnia 2013 by in Filmy.