blog Recenzencki

Bez książek człowiek byłby bezludny…

Plan ucieczki, Mikael Håfström

7593596.6

Plan ucieczki (2013)
Oryginalny tytuł: Escape Plan
gatunek: Thriller, Akcja
produkcja: USA
ocena: 8/10

Byłam przekonana, że w życiu nie obejrzę żadnego filmu ze Stallone… A tu proszę… Chcę więcej!

WIĘZIENIE

Kto by pomyślał, że Recenzencki kiedykolwiek oglądnie film, którego głównymi bohaterami będą: Sylvester Stallone i Arnold Schwarzenegger? Ale stało się. Pewnego marcowego weekendu, Recenzencki wraz z eŁ. zasiedli przed wielkim ekranem i włączyli film o zacnym tytule: „Plan ucieczki”.

ESCAPE PLAN

Pierwsze skojarzenie? Będziemy uciekać. Będzie pościg. Będzie mordobicie. Oby była też do tego dobra opowieść, bo wyłączę film po 10 minutach… I tu zaskoczenie… Film w reżyserii Mikael Håfström nie tylko miał dobrą opowieść… Ale miał również mocne zwroty akcji, które wcisnęły nas w fotel.

ESCAPE PLAN

Główny bohater, Ray Breslin (Sylvester Stallone), to ekspert w dziedzinie zabezpieczeń. Ma nietypowy zawód… Specjalizuje się bowiem w ucieczkach z więzienia. Pewnego dnia CIA składa mu ofertę pracy nie do odrzucenia. Chce wysłać Ray’a do superwypaśnotajnego więzienia, gdzie przetrzymywani są ludzie powiązani z amerykańską agencją wywiadowczą. Oczywiście, Ray otrzymuje numer alarmowy (tzw. kod ewakuacyjny)… Który nie działa. I zabawa w ucieczkę z więzienia staje się prawdziwą walką o wolność. W tej walce będzie wspierał go sam Emil Rottmayer(Arnold Schwarzenegger)… Czy panowie odnajdą swoją wolność?

ESCAPE PLAN

Jest to jeden z lepszych filmów, jakie ostatnio oglądałam. Mimo, że jest on w niektórych momentach schematyczny (surowy naczelnik, czy też lekarz z wyrzutami sumienia)… Klimat, jaki udało się osiągnąć reżyserowi jest niebywały. Sądziłam, że dostanę dużą dawkę mordobicia… A podano mi – o dziwo – produkcję z dobrymi efektami specjalnymi, ciekawą scenografią i intrygującym początku. A im dalej akcja posuwała się naprzód, tym napięcie coraz bardziej rosło.

ESCAPE PLAN

Zarówno ja, jak i Łukasz byliśmy mile zaskoczeni, że ci już emerytowani aktorzy, dali nam kilka chwil dobrej produkcji (o którą coraz trudniej). „Plan ucieczki” to pigułka akcji, napięcia, pomysłu, humoru i scenografii. Na takie filmy warto czekać. Ten film warto obejrzeć. Ja jestem takim małym fanem dobrego kina akcji. I przyznaję z czystym sumieniem, że ten film to właśnie takie kino. Jeśli więc szukacie mocnych wrażeń – to to jest film dla Was.

_______________________
Katarzyna Sternalska
~ eyesOFsoul ©

blogerka

 

10 comments on “Plan ucieczki, Mikael Håfström

  1. monweg
    21 marca 2014

    Nie mogę uwierzyć, że nie oglądałam jeszcze tego filmu. Na pewno to nadrobię. W domu mam dwóch fanów Sylwka.

  2. Bombeletta
    18 marca 2014

    Uwielbiam Arnolda, uwielbiam Stallone’a i tylko brakuje mi boskiego Dolpha do kompletu <3 Dla mnie pozycja obowiązkowa :D

    • Recenzencki
      18 marca 2014

      To mnie zaskoczyłaś! Ale Ty masz upodobania aktorskie :D

      • Bombeletta
        18 marca 2014

        Ha! Uwielbiam męskie kino, a jak ma być męsko i do tego z ikonami lat 80tych to podnoszę łapki w górę i pohukuję ze szczęścia :D

  3. zajeckicajec
    18 marca 2014

    No zobacz, nie spodziewałam się i sama też nigdy z własnej woli nie sięgnęłabym po ten film, a po Twoje recenzji – kto wie ;)

    • Recenzencki
      18 marca 2014

      Ja ogólnie nie lubię mordobicia… Ani filmów typu Rambo… Ale byłam niegdyś fanką serialu prison break (dopóki się nie zgubiłam) i… ten temat uciekania z więzienia – jeszcze w tak dobrej oprawie, wciąga.

      Polecam :)))

      • zajeckicajec
        18 marca 2014

        No właśnie ja też nie oglądam filmów o mordobiciu, ale jeśli polecasz no to przecież nic nie stracę :D

      • Recenzencki
        18 marca 2014

        A jak Ci się początek nie spodoba, to możesz wyłączyć i zarządać ode mnie zwrotu 20 minut :D

      • zajeckicajec
        18 marca 2014

        Ok, zapamiętam sobie ;)

Skomentuj

Information

This entry was posted on 18 marca 2014 by in Książki and tagged , , , , , , .
