blog Recenzencki

Bez książek człowiek byłby bezludny…

Zapowiedź, Alex Proyas

z

Zapowiedź (2013)
Oryginalny tytuł: Knowing
gatunek: Thriller, Sci-fi
produkcja: USA, Wielka Brytania, Australia
ocena: 5,5/10

Tak kiepskiego zakończenia… takiego filmu jeszcze nie widziałam. 

KATASTROFICZNA BAJKA

Często zdarza mi się oglądać filmy katastroficzne. Misje podróżnicze, które ratują naszą planetę przez zagładą są czymś, czym karmię swój umysł w długi weekend. Tym razem postawiłam na film z Nicolasem Cage’em. „Zapowiedź” miał być produkcją typowo sci-fi z elementami thrillera. Przyznam, że trailer mnie uwiódł i z niecierpliwością czekałam, aż będę miała czas, by film obejrzeć…

124613.1

Niestety  produkcja zawiodła mnie słabym zakończeniem. Było ono tak bajkowe… Tak… karykaturalne… Że jestem zawiedziona, że obejrzałam w ogóle ten film. Mimo, że fabuła jest ciekawa, bo przenosimy się do roku 1959, gdzie uczniowie na kartkach papieru rysują swoją wizję przyszłości. Kartki te lądują w tzw. Kapsule czasu. Po upłynięciu pięciu dekad szkołą otwiera Kapsułę czasu. Syn głównego bohatera zamiast rysunku otrzymuje… ciąg liczb, który stanowi zapis największych katastrof pięćdziesięciolecia. Na domiar złego zostały jeszcze tylko trzy wydarzenia, które mają się dopiero wydarzyć…
Całą tą aranżacją byłam zachwycona. Efekty specjalne (jak na rok 2009) były zacne. Natomiast niektóre sceny się niestety niemiłosiernie dłużyły. A Nicolas Cage? Wydawało mi się, że nie ma roli, której by nie zagrał. A tu proszę… Rola ojca astrofizyka daje się Cagowi we znaki. Jest nienaturalnie. W każdej scenie wygląda na takiego nawiedzonego problemami ojczulka, który często zagląda do butelki.

125618.1

Nie mogę napisać, że zmarnowałam czas… Bo film trzyma w napięciu i jest swego rodzaju dobrym kinem. Jednak po takiej produkcji spodziewałam się wielkiego łupnięcia. Zakończenie zamiast powalić mnie na nogi, rozłożyło mnie na łopatki ze śmiechu. No niestety… Tak mocne kino, z tak absurdalnie bajkowym zakończeniem nie ma dla mnie racji bytu.

_______________________
Katarzyna Sternalska
~ eyesOFsoul ©

blogerka

3 comments on “Zapowiedź, Alex Proyas

  1. Daniel
    16 października 2014

    Film zdecydowanie taki jak lubię – ciekawa fabuła, dobrzy aktorzy. Może i zakończenie nie do końca pasuje do mocnego kina katastroficznego ale jako całość oceniam ten film całkiem dobrze. Pewnie i mogli dać z siebie więcej ale chyba głównie to my widzowie czesto oczekujemy od nich za wiele

    • Recenzencki
      16 października 2014

      Daniel, myślę, że to kwestia gustu. Albo raczej domowej kinoteki, w któej zapisaliśmy sobie te ulubione i mniej „lubione” filmy.
      I zgodzę się, że czasem oczekujemy za wiele – ale chyba to już taki nasz los :)

  2. michal
    1 kwietnia 2014

    Oglądałem i jestem podobnego zdania. Pozdrawiam.

Skomentuj

Information

This entry was posted on 31 marca 2014 by in Książki.
