blog Recenzencki

Bez książek człowiek byłby bezludny…

Przedmajówkowe wyniki z Evansem

Moi drodzy,

nadszedł dzisiaj dzień wyników. Było mi niezmiernie trudno wybrać jednego zwycięzcę. Wasze historie bardzo mnie poruszyły. Każda na swój sposób powinna zostać nagrodzona. Ale ponieważ było ledwo ponad 15 zgłoszeń… Zwycięzca będzie tylko jeden.

Po burzliwej naradzie, w której skład wchodzili dwuosobowe jury: eŁ. i Recenzencki pragnę poinformować, że zwycięzcą zostaje wypowiedź, która była najbardziej kontrowersyjna. A jest nią wypowiedź Kamila3480:

Czytałem komentarze pod tym postem i długo się zastanawiałem o czym lub o kim powinienem napisać, i jak autorka bloga będzie oceniać nasze historie. Przyznam szczerze, że pytanie jest trudne i nie dziwię się, że tak mało osób „sprzedaje” swoją historię za pakiecik książek.

Postanowiłem jednak spróbować opowiedzieć coś o sobie, bo moja żona wręcz uwielbia Evansa i to dla niej ten pakiet chciałbum wygrać.

Autorko, pytasz czy na mojej drodze pojawiły się jakieś kręte ścieżki. Trochę to naiwne… Bo przecież w życiu – na każdym etapie życia – pojawiają się jakieś zakręty. Ja miałem ich naprawdę sporo. Począwszy od ojca alkoholika, który prawie zniszczył moje życie. Skończywszy na wypadku samochodowym, w którym to ja prawie zniszczyłem swoje. Nie wiem, czy chcesz żebym złapał Cię za serce, pisząc jak mi było ciężko… Czy może wolisz wersję, jaki to ja nie jestem dzielny.
Tak naprawdę, to co zdarzyło się na początku miało wielki wpływ na to kim jestem. A jestem trochę gburowaty i czepialski. I może czasem próbuję naprawić świat mierząc go swoją miarką.

Każdy zakręt, każda historia naznacza nas swoim piętnem. To, że wychowałem się prawie w domu bez ojca, sprawia, że swojemu dziecku chcę zapewnić wszystko co najlepsze. Mam trochę abstynenckie pojęcie o alkoholu i wielką awersję do jego nadużywania. Patrząc na życie z perspektywy, co ja przeżyłem… Widzę jak młodzież szarżuje i nie szanuje tego co ma. Niestety nie na wszystko mamy wpływ. Nie wybieramy sobie rodziców. Możemy jednak wybrać swoją ścieżkę.

I jeśli chodzi o to drugie – zamiast alkoholu wybrałem bardziej ekstremalny sport. Co prawda byłem wtedy młody i głupi – ale kiedy wsiadałem za kółko świat stawał się mniejszy. Można było go pokonać. Niestety to on pokonał mnie. Wpadłem w poślizg. Dachowałem. Na szczęście nikt ze mną wtedy nie jechał. Na szczęście nie uderzyłem w żadne drzewo. Na szczęście nic złego mi się nie stało.

Natomiast odebrałem tamtego dnia wielką lekcję. Nauczyłem się, że życie jest tylko jedno i że tak łatwo jest je stracić.
Dziś jestem starym, ale szczęśliwym ojcem i mężem. A może mężem i ojcem? =] I cieszę się, że tametego feralnego dnia dostałem na tej drodze drugą szansę. Myślę, że dobrze ją wykorzystałem.

Mam też nadzieję, że ta historia otworzy oczy niektórym młodym ludziom. Jak tak ją teraz czytam, to myślę że za bardzo ją spłyciłem, ale sens ogólny został uchwycony.

Książki (o ile wygram) będą dla mojej żony. Natomiast historia jest dla Was. Obyście nie musieli przeżyć jej na własnej skórze.

Pozdrawiam!

Kamil3480, do Ciebie wędruje pakiet książek. Na podanego maila wyślę zaraz do Ciebie wiadomość. Mam nadzieję, że żona ucieszy się z takiej niespodzianki!

Ponieważ jednak wszystkie zapisane historie niezwykle mnie poruszyły, postanowiłam przyznać jeszcze jedną nagrodę. A raczej wyróżnienie z książką (albo książkami?) niespodzianką. W losowaniu wzięli udział wszyscy uczestnicy. A wyróżnionym Szczęśliwcem jest:

Bez tytułu

Małgosiu, mam nadzieję, że niespodzianka Ci się spodoba. Twoją nagrodę będę wysyłać osobiście, dlatego też proszę o wyrozumiałość, bo dziś rozpoczyna się długi weekend… I dopiero po weekendzie będę wracać do żywych blogerów.

Tymczasem życzę udanej majówki. Niech słońce będzie z nami!

blogerka

PS Przypominam o recenzji Dzienników pisanych w drodze:
– I i II część,
– III część

6 comments on “Przedmajówkowe wyniki z Evansem

  1. Klaudia Skiedrzyńska
    1 maja 2014

    Gratuluję :)

  2. Wow super ;D dziękuję!

  3. JaneS
    30 kwietnia 2014

    Zależało mi na tej nagrodzie, ale w 100% zgadzam sie z wyborem. Praca według mnie najlepsza, takze dziękuje za najlepszy wybór z możliwych.
    A Tobie Kamil3480 gratuluję z całego serca :) Chciałabym zobaczyć minę Twojej żony po otrzymaniu ksiażek ulubionego autora ;)

  4. Ola C.
    30 kwietnia 2014

    Gratulacje! :)

  5. Marta Augustynowicz
    30 kwietnia 2014

    Bardzo podoba mi się nagrodzona wypowiedź, bardzo. Dobry wybór.

Skomentuj

Information

This entry was posted on 30 kwietnia 2014 by in Wyniki konkursów.
