blog Recenzencki

Bez książek człowiek byłby bezludny…

Recenzencki i Liebster Award, czyli krótki wywiad.

liebster2

Na PIĘKNEJ mnie dziś zmotywowała, by Recenzencki w końcu ruszył swój zacny tyłek. Także tego… Dziś odpowiem na dwie nominacje Liebster Award, które otrzymałam kolejno od palanee z bloga Oko na kulturę oraz Rachel z bloga Między stronami książki.

Najpierw pytania od Rachel:

1. Czy i jaką pijesz kawę lub kakao?
Jeszcze parę miesięcy temu nałogowo piłam kawę. Ostatnio staram się wyeliminować złe nałogi i kawę ograniczam do minimum. A lubię kawę rozpuszczalną z mlekiem i cukrem.

2. Ukochana bohaterka powieści?
Nie mam takiej. Są książki, które przeze mnie przelatują jak kawa. Są dobre w danym momencie i czasie. Są też takie, o których łatwo zapominam. Nigdy jakoś szczególnie nie związałam się z „ukochaną” bohaterką. Jeśli już był nią bohater.

3. Najlepsza ekranizacja?
Zdecydowanie „Służące” z 2011 r.

4. Budzisz się, a dookoła ciebie jest las. Co robisz?
Idę spać dalej.

5. Cecha u innych, której nienawidzisz?
Tępota. Naprawdę… nie ma nic gorszego, jak rozmowa z człowiekiem, który jest ewidentnie tępy i nie zrozumie nawet prostych założeń.

6. Twój najlepszy przyjaciel jest najlepszym przyjacielem, bo?
Jest moim narzeczonym?

7. Ryba czy kurczak pieczony?
Zdecydowanie filet z kurczaka.

8. Książki w miękkich czy twardych okładkach?
W twardych okładkach książki cudnie wyglądają na półce, ale wolę być praktyczna… Łatwiej się czyta pozycje z miękką okładką.

9. Siedzisz w parku i jesz lody. Nagle koło ciebie przebiega dziecko i zabiera ci je. Co robisz?
Śmieję się!

10. Twój 3-letni brat przewrócił się na prostej drodze i płacze. Co robisz?
Kiedy mój brat miał 3 lata, ja miałam wtedy 5 lat. I doprawdy nie wiem, co bym zrobiła… Wiem jednak, że 3 latek z pewnością miałby opiekę kogoś bardziej wykwalifikowanego niż jego raptem o dwa lata starsza siostra.

11. Bohater literacki, którym umówiłbyś się na randkę?
Alan Christoffersen (bohater Dzienników pisanych w drodze).
PS Pociągają mnie mężczyźni z doświadczeniem.

 I pytania od  palanee:

1. Czy masz jakiś sposób na organizowanie czasu, by starczyło go na wszystkie zaplanowane czynności?
Ostatnio mam czas w nadmiarze, co się niestety przekłada na wielkie, nieznośne lenistwo.

2. Jakie obszary sztuki pociągają Cię najbardziej?
Kiedyś malowałam. Kiedyś uwielbiałam chodzić do galerii oglądać obrazy młodych artystów. Lata temu byłam w Luwrze… Ciągle gdzieś to we mnie siedzi. Ale na podróże trzeba mieć wolne fundusze, których u mnie ostatnio brak.

3. Renesans, barok, a może modernizm?
Jeśli miałabym wybierać to bardziej okolice renesansu i baroku.

4. Czy lubisz sztukę współczesną? Dlaczego tak/nie?
Sztuka współczesna jest zdecydowanie dziwna i zbyt nowoczesna. Zresztą ja nigdy nie oceniałam sztuki na podstawie określonej epoki. Bo w każdej epoce zdarza się kicz… Według mnie lepiej oceniać poszczególne elementy niż całość.

5. Którą formę rozrywki preferujesz? Kino, teatr, muzeum czy może opera?
Kino, teatr i muzeum. Chociaż na to ostatnie muszę mieć dzień…

6. Co (lub kto) ostatnio zaskoczyło Cię w polskiej literaturze?
Zaskoczył mnie kryminał Katarzyny Puzyńskiej.

7. Jaka polska komedia zawsze Cię bawi? A może nie ma takiej?
Polskie komedie oglądam zawsze raz. Ale ponadczasowy jest dla mnie film „Jak rozpętałem II wojnę światową”.

8. Czy jest jakaś płyta muzyczna, która w ostatnim czasie zawładnęła Twoim sercem?
Nie.

9. Czy lubisz obchodzić święta typu Walentynki/Dzień Kobiet/Mikołajki?
Tak. Chyba jak każda kobieta lubię dostawać prezenty.

10. Jak oceniasz polski rynek wydawniczy?
To też jest zbyt ogólne pytanie. Zdecydowanie ważne są elementy na tym rynku wydawniczym. Są wydawnictwa, które zapełniają mi półki (np. Wydawnictwo ZNAK). U nich mogę wybierać książki w ciemno i wiem, że będzie to dobra pozycja z minimalną ilością błędów w druku. A są też Wydawnictwa (takie jak Wydawnictwo Replika), których unikam, bo drażni mnie chamstwo pracowników.

11. Co robisz, by zneutralizować w swoim życiu złe emocje?
Wyżywam się na narzeczonym. Ma to swoje dobre i złe strony. Zdecydowanie nie polecam, jeśli posiadacie nieprzystosowany egzemplarz.

Za nominacje bardzo dziękuję, jeśli macie do mnie jeszcze jakieś pytania, to właśnie pod tym postem możecie je zadać. Wybaczcie też, że nie nominuję nikogo więcej, ale nie mam w zanadrzu pytań, które chciałabym zadać innym blogerom. Obiecuję jednak, że jesli się takie pytania w mojej głowie narodzą, to je Wam zadam.

PS Na odpowiedzi w większości proszę przymrużyć oko.

blogerka

16 comments on “Recenzencki i Liebster Award, czyli krótki wywiad.

  1. Rachel
    31 maja 2014

    Hah, na odpowiedź z 4 nie potrafiłabym się zdobyć ;)

  2. Monika
    8 maja 2014

    4 i 6 od Rachel – mam tak samo :D Jak Ty ze ZNAKIEM, ja tak z Muzą :D Bardzo ciekawe odpowiedzi :D

    • Recenzencki
      8 maja 2014

      Hehe :D czytam Ci w myślach ;) :D albo… jestem Twoją bratnia duszą :D

      • Monika
        8 maja 2014

        Na pewno to jakaś telepatia :D

  3. palanee
    7 maja 2014

    Biedny ten narzeczony ;)

  4. Iwisia
    7 maja 2014

    Świetnie się czytało. Liczę, że podobne posty jeszcze kiedyś się pojawią! : )

    • Recenzencki
      7 maja 2014

      Czyżby moje recenzje Was zanudzały aż tak, że trzeba wprowadzić dodatkowe panele? ;) :D

  5. Bombeletta
    7 maja 2014

    Przypomniałaś mi o „Służących” :D Totalnie zapomniałam, że chciałam przeczytać ostatnio tę książkę (a film był prześwietny!) :)

    • Recenzencki
      7 maja 2014

      Jak mogłaś zapomnieć! :D Czy to już demencja? ;)

      • Bombeletta
        7 maja 2014

        Tak sądzę :D Teraz już zapisałam na najbliższe listy, więc jest szansa, że nadrobię zaległość jeszcze tego lata :D

      • Recenzencki
        7 maja 2014

        Zapiszę to w kalendarzu i będę egzekwować ;D

      • Bombeletta
        7 maja 2014

        :D Ja już zapisałam :D

  6. Marta Augustynowicz
    7 maja 2014

    Na Pięknej jest teraz radość, że Recenzencki zwalczył lenia! :D

    4. Budzisz się, a dookoła ciebie jest las. Co robisz?
    Idę spać dalej – hahaha, to mi się najbardziej spodobało :D

    • Recenzencki
      7 maja 2014

      Dla mnie to jest logiczne, że z własnej woli nie obudziłabym się w lesie, bo jestem za wygodna na spanie np. pod namiotem :D

      Więc zdecydowanie jest to sen, w którym postanawiam zapaść w inny sen ;) :D

Skomentuj

Information

This entry was posted on 7 maja 2014 by in Notatki.
