blog Recenzencki

Bez książek człowiek byłby bezludny…

Zakochać się, Cecelia Ahern

zakochac-sie-b-iext25164723

Zakochać się
kategoria: literatura piękna
liczba stron: 416
cena: 39,90 zł
wydawnictwo: Wydawnictwo  Muza
ocena: 8/10

Nic dwa razy się nie zdarza
i nie zdarzy. Z tej przyczyny
zrodziliśmy się bez wprawy
i pomrzemy bez rutyny. 

~ Wisława Szymborska

AFIRMACJA ŻYCIA

Trudno jest uwierzyć, że jednego człowieka może dwa razy w życiu, w dodatku w krótkim przedziale czasowym, spotkać to samo. Żywym dowodem na to jest Christine, która pewnej nocy, podczas długiego spaceru napotyka na mężczyznę z pistoletem przy głowie. Moim pierwszym odruchem byłoby wiać, gdzie pieprz rośnie… Bohaterka najnowszej powieści Cecylii Ahern nie jest jednak tak wielkim tchórzem jak ja. Budzi się w niej potrzeba niesienia pomocy. Stosując metody rodem z poradników, próbuje uchronić mężczyznę przed samobójstwem. Popełnia jednak błąd, który kosztuje ją życie. Od tamtej pory jej życie zmienia się o 180 stopni. Ma wrażenie, że jej jedynym celem jest odwrócenie karty… zadośćuczynienie błędu, który popełniła. Sama, po raz kolejny, wchodzi w tę samą rzekę. Podczas długiego nocnego spaceru spotyka mężczyznę, który chce skoczyć z mostu. Nauczona poprzednią lekcją, próbuje podstępem ściągnąć samobójcę z mostu i proponuje mu, że w ciągu dwóch tygodni przekona go do życia…Te dwa tygodnie stają się da Christine najdłuższymi tygodniami na świecie.

Chwile są cenne. Czasem z nami zostają, a czasem ulatują, ale wszystkie mają znaczenie. W jednej chwili możesz zmienić zdanie, uratować komuś życie albo się zakochać. [„Zakochać się”, str. 414]

Dawno żadna książka nie wywołała we mnie tak wielu emocji jak ta. Przez wiele dni nie potrafiłam napisać ani słowa. Miałam niemoc nie tylko twórczą, ale i czytelniczą. Jestem jednocześnie wściekła i szczęśliwa, że przeczytałam książkę „Zakochać się” Cecylii Ahern. Mam nadzieję, że i Wy czym prędzej sięgniecie po tę lekturę.
Cecelia wróciła w znanym mi dobrym stylu. Książka jest szczegółowo dopracowana. Bohaterowie nie są tylko bladymi rysami, do których musimy domalować sobie kolory. To dobrze dobrane i skonstruowane postacie, które niejednokrotnie zaskoczą Was na łamach książki. Pomysły autorki zaskakują mnie od lat. Niezmiennie… potrafi wciągnąć mnie w wyimaginowany świat i wmówić, że taka właśnie jest rzeczywistość.
Książka jest swego rodzaju afirmacją życia. Pokazuje balejaż nie tylko tych złych, ale i lepszych chwil w życiu. To taka tęcza, która daje nam nadzieję, że nawet po najgorszej burzy… W końcu wyjdzie słońce. Cecelia pokazała mi, że szczęście nie można, a nawet nie powinno się szukać w książkach.  I może właśnie dlatego przez te kilkanaście długich dni byłam nieobecna. Autorka pokazała mi, że czasem warto jest zobaczyć coś więcej niż czubek własnego nosa.
Oczywiście fabuła jest przewidywalna. Ale nawet i z tą przewidywalną fabułą, nie potrafiłam oderwać się od książki. Autorka w tylko jej znany sposób wciąga… I wciąż nie ma się jej dosyć. Tytuł może sugerować, że „Zakochać się” to typowa opowiastka miłosna. Nic bardziej mylnego! Najważniejszym tematem książki wcale nie jest miłość… Jest nim życie.
Mężczyznom nie polecam. To jednak gatunek najmniej wyrozumiały na świecie. Za to kobietą przepisałabym tę książkę, jako lek na całe zło  świata.

_______________________

Katarzyna Sternalska blogerka
~ eyesOFsoul ©

 


4 comments on “Zakochać się, Cecelia Ahern

  1. Marta
    21 sierpnia 2014

    Masz rację, tytuł jest bardzo mylny i już miałam nie czytać Twojej recenzji bo raczej nie interesują mnie romansidła :) Aż mi wstyd, bo książka wydaje się na prawdę intrygująca :D

  2. Ania
    28 lipca 2014

    Dobra recenzja =]

  3. pytak
    21 lipca 2014

    Serio Ci się podobała?????

Skomentuj

Information

This entry was posted on 20 lipca 2014 by in Książki.