blog Recenzencki

Bez książek człowiek byłby bezludny…

Dziewczyna do wszystkiego, Charlotte Roche

498255-352x500

Dziewczyna do wszystkiego
kategoria: literatura piękna
liczba stron: 240
cena: 34,90
wydawnictwo: Czarna Owca
ocena: 4/10

„Babcia uważała, że emancypacja to kobiece dolegliwości, o których nie należy mówić w obecności mężczyzn.”

~ Terry Pratchett – Wyprawa czarownic

EMANCYPACJA W ZŁYM WYDANIU

Książka wywołała na instagramie ożywienie. Cudowna okładka przyciągnęła wzrok każdego. Niestety… gorzej jest z treścią. Chwytliwy tytuł, prowokująca czerwień i dobry marketing – to tylko 20% sukcesu. Cała reszta to treść, której tu niestety zabrakło.
Rzadko zdarza mi się być tak bardzo rozczarowaną. Od początku miałam wrażenie, jakbym była w stanie upojenia alkoholowego. Obrazy miałam dość zamazane. Zdania nieskładne. Nie potrafiłam w ogóle wciągnąć się w historię.

Christine wiedzie pozornie idealne życie. Tak naprawdę jest jednak mocno sfrustrowana rolą żony i matki. Nieoczekiwana zmiana w jej życiu dokonuje się za sprawą nowej niani, która okazuje się jej „dziewczyną do wszystkiego”.

~ materiały prasowe

img_20161008_213209

Jest to jedna z tych książek, których nie doczytam do końca, bo nie mogę. Mam tę książkę już miesiąc w ręce i… męczę się z nią. Ta katastrofalna narracja sprawia, że czuję się jak bohaterka niemego filmu. Mówię… i nikt mnie nie słyszy.
Książka jest pełna scen erotycznych, które niczemu nie służą. Mam wrażenie, jakby autorka na siłę próbowała spenetrować każdą kartę. Tylko po co? Jakoś nie potrafię sobie wyobrazić takiej „wolności seksualnej” u kobiet. Może to przekracza jakieś moje granice smaku? Może jestem zbyt staroświecka? Albo zbyt wycofana? Nie wiem… W każdym razie ta książka w ogóle do mnie nie trafiła.

Mimo wszystko dziękuję Wydawnictwu Czarna Owca za książkę. Okładka naprawdę jest cudowna. A może Wam, Czytelnicy, przypadnie do gustu? Czekam na Wasze opinie!  

czarnaowca_nowe-logo-kwadrat-698x698

_______________________blogerka

Katarzyna Starostka
~ eyesOFsoul ©

 

Skomentuj

Information

This entry was posted on 22 października 2016 by in Książki.