blog Recenzencki

Bez książek człowiek byłby bezludny…

Mimo naszych kłamstw, Tarryn Fisher

488714-352x500

Mimo moich win
kategoria: powieść obyczajowa, romans
liczba stron: 320
cena: 34,90
wydawnictwo: Otwarte
ocena: 8/10

„Nie chodzi o to, żeby zaczynać z czystą kartą, ale zaakceptować przeszłość i na niej zbudować coś nowego.”

~ Tarryn Fisher, „Mimo naszych kłamstw”

KŁAMSTWA, KŁAMSTEWKA

Miałam nadzieję, że autorka do tego nie dopuści. Że utrzyma klimat z dwóch pierwszych części. Że historia Oliwii i Caleba nie skończy się zbyt przewidywalnie. Że znów będzie wow. Że mnie to wciśnie w krzesło. Zniewoli. Że nie będę potrafiła się oderwać od tej lektury.

„Doszedłem do wniosku, że w życiu nie ma żadnych ustalonych zasad. Robisz to, co musisz, żeby przetrwać. Jeśli to oznacza ucieczkę od miłości twojego życia, żeby zachować zdrowie psychiczne, to tak robisz. Jeśli to oznacza złamanie czyjegoś serca, żeby nie złamało się twoje, robisz to. Życie jest skomplikowane – zbyt bardzo, żeby były rzeczy pewne. Wszyscy jesteśmy rozbici. Podnieś osobę, potrząśnij nią i usłyszysz grzechot ich rozbitych kawałków. Kawałków, które rozbili nasi ojcowie, nasze matki, nasi przyjaciele, znajomi albo ukochani.”

~ Tarryn Fisher, „Mimo naszych kłamstw”

Tarryn Fisher stylem kupiła moje serce. Ten styl pisania jest mi tak bliski… Że aż chce się czytać książki. Takie książki. Bo mimo wszystko nie jest to jakaś  tam opowiastka o miłości. To jest książka, która opowiada o złamanym serc, seksie, facetach, szalonych kobietach, które pełne są zazdrości i… gdyby tylko mogły wbiłyby ci nóż w plecy. O dzieciach i ich utracie. Adopcji. Małżeństwie i kryzysie. O walce o ukochaną. O ostatniej kropli krwi…

16810195_1535248979849007_530938271_o

To jest też książka, która sprawia, że człowiek wziąłby za fraki tego Caleba i go tak mocno potrząsnął. Jego decyzje i tok myślenia jest dla mnie niezrozumiały. Może dlatego, że ja do instytucji małżeństwa podchodzę bardzo poważnie. To nie jest dla mnie tylko jakiś tam papierek, który sprawia, że zmieniam nazwisko. To jest cała magia w tej miłości, w planowaniu wspólnej przyszłości, małych i dużych radościach, dzieciach… Nie potrafiłabym być w związku i myśleć o kimś innym. A właśnie w tej książce mamy świadectwo dwulicowości mężczyzn. I to jest przykre.
Czuję się rozczarowana. Trochę liczyłam na powtórkę z pierwszej i drugiej części. Że ta ostatnia strona aż mnie wciśnie w fotel. Natomiast nie jestem aż tak rozczarowana, żeby nie mówić w ogóle o tej książce. Dla mnie cały cykl… jest dobry. I tu wcale nie chodzi o historię, jaką Tarryn Fisher opowiada. Tu chodzi przede wszystkim o sposób, w jaki ją pokazuje. To jest coś innego. To jest styl, który się czyta. Po prostu. Od pierwszej do ostatniej strony.

„Doszedłem do wniosku, że w życiu nie ma żadnych ustalonych zasad. Robisz to, co musisz, żeby przetrwać. Jeśli to oznacza ucieczkę od miłości twojego życia, żeby zachować zdrowie psychiczne, to tak robisz. Jeśli to oznacza złamanie czyjegoś serca, żeby nie złamało się twoje, robisz to. Życie jest skomplikowane – zbyt bardzo, żeby były rzeczy pewne. Wszyscy jesteśmy rozbici. Podnieś osobę, potrząśnij nią i usłyszysz grzechot ich rozbitych kawałków. Kawałków, które rozbili nasi ojcowie, nasze matki, nasi przyjaciele, znajomi albo ukochani.”

~ Tarryn Fisher, „Mimo naszych kłamstw”

Nie pisałam Wam recenzji 2 części pt. „Mimo twoich kłamstw”. Bo ta druga część mnie po prostu zmiotła. Skończyła się tak, że aż człowiek miał ochotę krzyczeć: „Ale jak to?!” Poza tym dochodzę do wniosku, że recenzowanie każdej części książki sprawia, że lektura tych książek później jest zbyt… znajoma. Nie czerpie się radości z historii, bo zawsze, chcąc nie chcąc, coś się o tej fabule wie. Dlatego ta recenzja też jest nieco inna. Bo mało, co mówię o fabule. (Ale koniecznie, koniecznie musicie to przeczytać!)
To jest druga autorka z roku 2016, której każdą książkę kupiłam. Dlatego nie będę Wam tu filozofować, musicie to przeczytać.

_______________________

Katarzyna Starostkablogerka
~ eyesOFsoul ©

 

One comment on “Mimo naszych kłamstw, Tarryn Fisher

  1. Pingback: Tydzień Blogowy #72 – Wielki Buk

Skomentuj

Information

This entry was posted on 16 Luty 2017 by in Książki.